Zakupy grupowe i kupony rabatowe - porównanie dwóch form promocji

Zakupy onlineKupony rabatowe oraz zakupy grupowe należą do dwóch najbardziej popularnych form promocji. Klienci korzystają z nich chętnie, ponieważ można dzięki nim można liczyć na naprawdę duże oszczędności. Jak to jednak wygląda z punktu widzenia sprzedawcy - która z nich daje mu szansę na większe korzyści?


Zakupy grupowe

Zakupy grupowe są formą promocji, w ramach której sprzedawca oferuje usługę lub produkt, na który zostanie zaoferowana duża zniżka - pod warunkiem, że chęć jej wykorzystania zadeklaruje określona ilość osób. Obecnie formę pośrednika pełnią w niej serwisy grupowe, dzięki którym sprzedawcy mogą zaoferować klientom swoje oferty zakupów grupowych.

Należy przy tym wspomnieć, że serwisy grupowe wymagają od sprzedawców naprawdę dużych prowizji. Nierzadko zdarza się, że trzeba oddać im nawet połowę utargu! Dlaczego zatem firmy decydują się na taką formę promocji?

Najważniejszym powodem jest jej potencjał reklamowy. Sprzedawca nie tylko może zaprezentować się szukającym promocji klientom, ale i dostaje od serwisu grupowego kontakty do klientów, dzięki którym będzie można przygotować mailingi do grupy docelowej. Te korzyści sprawiają, iż wiele sklepów sprzedających wysokomarżowe produkty uznaje zakupy grupowe za korzystną opcję nawet pomimo bardzo dużej prowizji.

Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż oprócz konieczności płacenia wysokich prowizji, zakupy grupowe mają jeszcze jeden dosyć poważny mankament z perspektywy sprzedawcy. Bardzo rzadko udaje się bowiem za ich pomocą przyciągnąć lojalnych klientów. Większość korzystających z nich osób chce po prostu wypróbować dany produkt, ponieważ zniżka przyciągnęła ich uwagę. Nie oznacza to jednak, że będą robić zakupy w danym sklepie wielokrotnie.

Co więcej, klienci korzystający z zakupów grupowych często bywają roszczeniowi. Potrafią być bowiem bardzo wrażliwi na jakiekolwiek oznaki, iż są traktowani gorzej niż regularni klienci. Dlatego niestety bardzo łatwo tutaj o negatywne opinie od klientów, i to nie zawsze usprawiedliwione.

Kupony rabatowe

Jak widać, zakupy grupowe oprócz zalet mają z perspektywy sprzedawców także cały szereg minusów. Dlatego też coraz większa ilość sprzedawców stawia na bardzo popularne w ostatnich latach kupony rabatowe. Ich przewaga nad zakupami grupowymi polega przede wszystkim na tym, iż można z ich wykorzystaniem przyciągać stałych klientów. Ma to szczególne znaczenie w handlu internetowym, gdzie dopiero stworzenie bazy powracających klientów daje szansę na prawdziwe zyski.

Wartość kuponów rabatowych z tego punktu widzenia wynika z faktu, iż można w ich przypadku dostosować promocję do rodzaju klienta. Istnieje zatem na przykład możliwość zaoferowania specjalnych zniżek dla stałych klientów, które stanowią swoistą nagrodę za konsumencką lojalność i zachętę do dalszych zakupów.

Kupony rabatowe dają również możliwość dania niższego rabatu, dzięki czemu o wiele łatwiej jest zarobić na sprzedaży. Ponieważ są one przede wszystkim sposobem na zatrzymanie przy sobie stałego klienta, nie są konieczne tutaj zniżki o bardzo dużej wysokości.

W przygotowaniu artykułu pomogła witryna terdeals.com/pl.

Komentarze