Skuteczna sprzedaż w Internecie - porady

Sprzedaż w InternecieCzas kryzysu finansowego to we współczesnym świecie nie nowość. Okazuje się jednak, że co poniektórzy wydają się nie dostrzegać tych "gorszych czasów" i nie ustają w pozyskiwaniu klientów oraz utrzymują wielkość sprzedaży lub nawet ją zwiększają. Poniższy zbiór porad skutecznie wyjaśnia, co się dzieje w głowach (a później w świecie realnym) osób odpowiedzialnych za wyniki sprzedaży w takich przedsiębiorstwach. Na czym polega ich sukces, którego nie imają się zawirowania gospodarcze? Internet, jako szybkie źródło komunikacji, na pewno jest tu bardzo pomocny.

Znajomość produktu

Niby proste, a jednak niezbyt powszechne. Tylko niektórzy zdają się dokładać starań, by poznać swój asortyment. W sprzyjających warunkach niewielka niewiedza nie stanowi większego problemu. Funkcje i korzyści oferowanych produktów powinno się jednak umieć wymienić, nawet gdy ktoś obudzi nas niespodziewanie w środku nocy. To priorytet dla każdego, kto chce zwiększyć sprzedaż. Internet lubi unikalne treści i skuteczne pozycjonowanie. Skonstruowane w odpowiedni sposób (konkretny i pomocny dla internautów) mają bardzo duże możliwości przebicia się w wynikach wyszukiwarek internetowych.

Rynek docelowy i konkurencja

Dogłębna znajomość swoich potencjalnych klientów. Kim oni są? W jaki sposób kupują? Czy oferta odpowiada ich potrzebom? Reklama w czasie kryzysu to dodatkowe koszty, warto więc zadbać o to na zapas, by zbierać profity, nawet gdy sytuacja gospodarcza się pogarsza. Kolejnym ważnym punktem jest znajomość konkurencyjnych firm w branży. Od konkretnych cech do szczegółów - właśnie tak należy zbierać informację o rywalach. Następnie zdobytą wiedzę powinno się odpowiednio usystematyzować, by korzyści były jak największe (np. poprzez porównanie różnych ofert). Ostatnim krokiem jest uświadomienie sobie swojej wyjątkowości - znalezienie cech wyróżniających nas, kiedy klient patrzy na cały rząd ofert o podobnym profilu. Różnice są tu wytrychem otwierającym konsumenckie zamki uwagi.

Aktywność zamiast czekania

Frontem do klienta i działania w sposób jak najbardziej pomocne klientowi. Reklama, rozmowy, opieka na każdym etapie transakcji - to bardzo ważne zabiegi, sugerujące konsumentom, że nie jesteśmy obojętni na ich potrzeby. Profity zależą tu od skuteczności w dotarciu do kupującego i jakości tego kontaktu. Jeśli widzimy więc, że jakiś mechanizm w naszym sklepie nie zdaje egzaminu lub obserwujemy dużą liczbę porzuconych zamówień na konkretnym etapie, warto przyjrzeć się bliżej systemowi i narzędziom, które sprawiają, że to wszystko działa (a może nawet przenieść sklep internetowy na inną platformę?).

Obecni klienci

Zaniedbanie tych osób, które już skorzystały z oferty to błąd. Nienachalny lecz stały kontakt, np. informujący o nowej ofercie, jest jak najbardziej na miejscu. Biznes wymaga kontaktu i zainteresowania klientami ze strony firmy - korzyści przychodzą zaraz potem. Warto więc inwestować czas i środki np. w przygotowanie i rozsyłanie newsletterów, czy automatyzację niektórych działań promocyjnych na podstawie już posiadanej w sklepie bazy danych.

Wyróżnij się i obserwuj

Unikalna oferta to taka, która jest inna niż wszystkie w danej branży. Klienci, znajdując długo poszukiwany produkt, którego nie ma konkurencja, będą bardziej skłonni skorzystać z takiej możliwości, by uniknąć komplikacji w szukaniu asortymentu gdzie indziej. Działaj i obserwuj wyniki. W elastyczny sposób reaguj na zmiany. Monitoruj zachowania klientów. Na każdym etapie nadzoruj sprzedaż. Wysiłek na pewno się opłaci - poznaj dogłębnie swoich klientów. Ucz się na błędach i szybko wprowadzaj konieczne zmiany (przy pomocy przejrzystego panelu administracyjnego, który powinna ci dostarczyć platforma, na której działa twój sklep). Nie poddawaj się i cierpliwie realizuj postanowienia, cały czas konfrontując je z rynkiem.

Radość

Mechaniczny system sprzedaży, nastawiony jedynie za zysk, nie jest kluczem do sukcesu. Chętnie podejmowane wyzwania i zdolność do radości oraz zabawy w sprzedażowym świecie mogą stać się bardziej lukratywnym elementem działalności. Satysfakcja ze sprzedaży i każdego nowego klienta pomoże osiągnąć entuzjazm, którym niewątpliwie zarazimy naszych odbiorców.

Merytoryczną wiedzę, którą wykorzystaliśmy do napisania tego artykułu, zdobyliśmy dzięki zespołowi RedCart.pl.

Komentarze