Efektywna współpraca z agencją PR - jak to zrobić?

Agencja PRW dzisiejszym świecie jednym z kluczowych pojęć w biznesie jest wizerunek marki. Od rozpoznawalności, skojarzeń i emocji z daną osobą (np. politykiem), firmą, fundacją - zależy wiele konkretnych działań podejmowanych przez ludzi. Jak przekonują psychologowie, pozytywne emocje związane z danym produktem czy marką przekładają się np. na decyzje zakupowe. Nie dziwi więc rosnąca popularność agencji PR, które odpowiadają za właściwą komunikacją marketingową i ochronę wizerunku. Jak sprawić, by współpraca z taką agencją była skuteczna?

Określ cel Twojej strategii PR

Podejmując jakiekolwiek działanie, nastawiamy się na określony cel. Podobnie przy decyzji o współpracy z agencją public relations powinniśmy sprecyzować, po co tak naprawdę potrzebna nam ta usługa. Być może chcemy postawić na zwiększenie świadomości marki? A może celem jest wzrost zaangażowania naszej społeczności w internecie? W zależności od naszych potrzeb, firma PR-owa będzie mogła dostosować strategie swych działań, co przełoży się na ich większą efektywność.

Komunikuj swoje potrzeby

Jeśli współpracujesz z agencją PR, bądź gotowy do jasnego komunikowania swoich bieżących oczekiwań. Tylko one pozwolą na przygotowanie odpowiedniej strategii. Powiedz jasno o tym, jak chcesz przedstawiać swoją markę, jak ma być ona postrzegana przez ludzi. Nie bój się również korygować dotychczasowych działań i zmieniać priorytetów, kiedy wymagają tego Twoje aktualne potrzeby. Być może właśnie przygotowujesz się do wypuszczenia na rynek nowego produktu albo organizujesz ważne wydarzenie? Wszystko to może wpłynąć na zmianę priorytetów firmy zarządzającej wizerunkiem Twojej działalności.

Bądź dobrym partnerem

Budowanie świadomości marki i tworzenie profesjonalnego wizerunku opiera się na informacji. Jeśli chcesz, by działania agencji public relations przynosiły wymierne skutki, musisz być gotowy do aktywności. Trzeba regularnie odpowiadać na zapytania płynące z agencji, dostarczać wszelkie niezbędne materiały (np. zdjęcia), znaleźć czas na spotkanie i omówienie konkretnych działań. Niekiedy na skuteczność danej akcji promocyjnej wpływa czas. Jeśli przegapisz moment, może okazać się, że stracisz niezwykłą okazję do zaprezentowania swojej marki przed szerszym gronem odbiorców. Nie możesz podchodzić do współpracy na zasadzie "ja płacę, to wymagam". Na zbudowanie wizerunku składa się szereg działań, które Ty możesz ułatwić, jeśli będziesz zaangażowany i gotowy do działania.

Zaufaj

Jeśli chcesz skutecznie promować swoją firmę, musisz mieć świadomość, że nie zawsze to, co wydaje się właściwe, jest takim w rzeczywistości. Zanim zmienisz coś w propozycji agencji PR, np. w sprawie zorganizowanej kampanii albo działań promocyjnych w sieci, wysłuchaj argumentów drugiej strony i zapytaj, dlaczego coś odbywa się tak, a nie inaczej. Profesjonaliści w agencji Consulting'n more wykorzystują min. aktualną wiedzę z psychologii i socjologii, by osiągać najlepsze rezultaty.

Współpraca z agencją PR nie może ograniczać się do regulowania comiesięcznej faktury. Aby była skuteczna, wymaga dobrej komunikacji i aktywności obu stron. Tylko w takiej kooperacji przyniesie wymierne efekty.

Ocena: 5.0

Komentarze