5 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę szukając biura na wynajem w Łodzi

Biura w ŁodziWynajem biura jest często lepszym rozwiązaniem niż nabywanie lokalu użytkowego na stałe. Biorąc pod uwagę względy finansowe czy etap życia firmy, można dopasować odpowiedni lokal do aktualnych potrzeb.

Bez względu na to, czy dopiero rozpoczyna się działalność lub jest się ugruntowaną na rynku firmą, warto rozejrzeć się za alternatywami. Nabywanie lokalu użytkowego na stałe jest dużym obciążeniem finansowym na starcie. Z drugiej strony mamy możliwość wynajmu lokalu biurowego. W miastach takich jak Łódź, od dłuższego czasu powstaje wiele nowoczesnych budynków biurowych. Dobrym przykładem są biurowce Imagine Offices. Zanim podejmie się decyzję o wynajmie należy dokładnie przeanalizować wady i zalety tego rozwiązania. Poniżej znajdują się aspekty, na które trzeba zwrócić uwagę.

1. Lokalizacja

Lokalizacja może stanowić o sukcesie firmy. Biuro nie powinno znajdować się na uboczu lub być w pobliżu nieciekawego sąsiedztwa. Kluczowa jest przede wszystkim dostępność węzłów komunikacyjnych. To ważne zarówno dla klientów, jak i pracowników. W pobliżu powinny znajdować się parkingi, markety czy restauracje. Wpłynie to pozytywnie na pracowników, dzięki zapewnieniu im dogodnych warunków wokół miejsca pracy.

2. Budynek

Wygląd zewnętrzny, jak i wewnętrzny ma duże znaczenie. Wygląd budynku decyduje o jego prestiżu, a wewnętrzny wystrój dodaje komfortu i decyduje o jakości pracy. Zwłaszcza jeśli w biurze będzie przyjmować się klientów powinno zależeć nam na zrobieniu jak najlepszego wrażenia. Dodatkowo wygląd budynku daje nam kluczowe informacje o warunkach pracy przy różnych porach roku. Od razu możemy też dowiedzieć się wiele na temat wyposażenia danego budynku jak np. dostępność kuchni czy dodatkowych pomieszczeń konferencyjnych.

3. Metraż

Na każdego pracownika powinno przypadać minimum 10 metrów kwadratowych. Jednakże, biuro powinno być wygodne i wytwarzać komfort pracy. Warto pomyśleć o takiej przestrzeni, która sprawi, że pracownicy będą czuć się tam swobodnie. W dodatku powinno się spojrzeć perspektywicznie - firma będzie się rozwijać, a wraz z tym będzie rosnąć zapotrzebowanie na większe biura lub kolejny lokal.

4. Cena

Prawie każdy, kto chce wynająć biuro, zwraca uwagę najpierw na cenę. Powinno się także zwrócić uwagę, czy otrzyma się fakturę z 23% VAT. Będąc płatnikiem VAT bez problemu można odliczyć całość podatku. W innym przypadku dobrze jest się dowiedzieć, czy wynajmujący ma możliwość wystawienia faktury bez podatku. Przy dużych kwotach można w ten sposób zaoszczędzić.

5. Czas

Zanim podejmie się decyzję o wynajęciu lokalu, bardzo ważny jest również czas trwania umowy i warunki współpracy z właścicielem. Przy wynajmie powinno nam zależeć przede wszystkim na tym, aby nie zmieniać co chwilę miejsca pobytu.

Przystępując do wynajmu warto zwrócić uwagę na własne preferencje i potrzeby. W ten sposób ma się pewność, że wynajmie się biuro odpowiadające firmie i jej pracownikom.

Komentarze